צוות רפואי
כנאמני איכות חיים

זהות החולה

הרגע המכונן, בו המטופל מקבל את הבשורה על מחלתו הכרונית, הוא רגע של אובדן זהותו כ"אדם בריא". רגע שבו עולים שלל רגשות קשים. ובזמן שמשפחתו ומערכת הרפואה מצפים מהחולים "להיאבק" במחלה, הם נמצאים במשבר האמונה שקרע את חייהם כפי שהכירו אותם ומתקשים למצוא משמעות, תקווה וסיפוק בחיים.

יחסי הגומלין עם המטופל

כאשר המטופל ממלא את תפקיד הקורבן, הוא לא יכול לעזור לעצמו, משום שהוא ממלא תפקיד סביל בכל מה שנעשה לו, עבורו ובמקומו. ובשהות המטופל בבית חולים, הצוות הופך להיות חלק ממשפחתו, כי הצוות רואה אותו לעתים תכופות יותר ובדרך אינטימית יותר מכל אדם אחר. על הצוות להתמודד עם האחריות הזאת בעזרת אותה תמיכה אוהבת, שאנחנו מצפים שתבוא מהמשפחה. כצוות רפואי, יש לנו הרבה מה להציע מעבר להליכים הטכניים שמכתיבים את הטיפול בחולה – יש לנו את ההזדמנות להושיט יד לחולים ולקרוביהם ולהציע להם חמלה ברגע שבו הם זקוקים לה ביותר, לסייע להם להחזיר את השליטה לידיים ולשפר את איכות חייהם.

תכנית האימון "נאמני איכות חיים"

תכנית האימון "נאמני איכות חיים" מקנה דפוסי התנהלות וחשיבה המבוססים על פתרונות ולא על בעיות או האשמות ומחזקת כישורי יוזמה אישית לעשייה, למעורבות ולאחריות, כמו גם מעניקה כלים יעילים לתקשורת מנצחת, מיקוד והשפעה אישית. מטרת תכנית האימון היא להפוך את היוצא-מן-הכלל לכלל ובאמצעות מתן כלים להתמודדות עם השינוי להצליח להעביר את החולה מתודעה של קורבן לתודעה של אחראי ובכך לשפר את איכות חייו כמו גם את רמת שיתוף הפעולה שלו ולקיחת האחריות על תכנית ההבראה.

"הרפואה אינה מדע בלבד, היא גם אמנות המאפשרת יחסי גומלין
בין האישיות שלנו ובין זאת של הפציינט" (אלברט שוויצר)

מעוניינים במידע נוסף?
השאירו פרטים ונצור עמכם קשר